4 augusti 2015

Att duka flott i blått...



Vi dukar fram kvällsmaten på bästa kvällssolsstället.
Utmed husväggen med den gamla kyrkbänken, vårt hemsnickrade bord och korgstolarna från Ikea, som fått vacker patina av väder och vind.
En plats att njuta av dagens sista solstrålar!



Kvällen till ära ville jag duka lite vackert och inviga min nya duk.
Har länge letat efter en stor duk, som skulle passa till vårt lite längre bord.

Att jag sedan har en förkärlek till blå toner och Paisleymönstrat, gjorde att denna duken liksom "stod mitt namn på". 

Hade jag fortsatt med min butik, hade den definitivt fått flytta in på lagerhyllorna, så "kär" är jag...


Duken kommer från Chamois stories.
Den finns i en mängd färgvarianter, men blå var självklar för mig...



Glasbringare, Posh Living.
Ljus, Enjoy Candles.


Rosa snäckor som bordsdekoration, från en avlägsen strand...


Ett varsitt sugrör till barnen.
Servettringarna har hängt med i evigheter, har nog ett förflutet från min allra första lägenhet.



Dukat för grillning.
En plats som vi endast kunnat utnyttja tre gånger i sommar. Sommarkvällarna har liksom inte riktigt infunnit sig med go värme och kvällssol denna sommaren.


Maken tänder grillen.



När det börjar lukta grillgott, kommer Kofi lufsandes


Är det inte klart snart??


Vackraste mönstret...


Maken grillar och jag njuter av lite gott att dricka.


Efter maten...
Mina fyra fina killar!

När Kofi fått en egen tallrik.
Ja, jag vet att man inte ska ge hundar mat vid matbordet.
Men om man är världens snällaste hund och 13 år, får man väl ha lite kul...



Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar