4 maj 2015

Att ha hittat trädgårdsdrömmen - Rörbäckens trädgård


Rörbäckens trädgård är en nyöppnad trädgårdsbutik i Kristianstad.
Den ligger som en liten, liten oas längs vägen mellan Viby och Rinkaby.

Från vägen kan man omöjligt se vilken trädgårdsdröm det är, så man måste verkligen svänga av och kika. 

Jag lovar, ni kommer inte bli besvikna!

Jag gillar det genuina, mysiga och när hela besöket blir en upplevelse.


 


Vackra detaljer, som balsam för ögonen.

Detta lilla fågelbad skulle gärna få flytta hem till mig.
Det är så fint med vattenspeglingar i bland det gröna.




En liten buddha, som vakar över grönskan.




Sirliga klot som skapar vackra stilleben i trädgården.
Rostiga detaljer är effektfullt till det gröna.




Fågelbadet har jag redan hemma i plommonträdet, så vackert i all sin enkelhet.
Rörbäcken säljer även dessa fina bambumattor, som jag har lite planer för.
Får väl se hur det går att lösa med det praktiska byggandet, hoppas kunna visa framöver...



Kyrkbänkar, finns nog ingen vackrare detalj i trädgården.
Jag har ju två i min lilla gård.
Leta på Blocket, där kan man finna liknande, eller snickra själv...


Grönt är skönt!
Här är det verkligen njutbart att gå.



Trädgårdsbutiken.


 


Rörbäckens trädgård drivs av Robin Joyner.
En fantastiskt kreativ kvinna, med ett stort trädgårdshjärta.

Robin bor tillika i samma kvarter som jag och det är en trädgård, som man går lite extra sakta förbi, så att man kan kika på alla vackra blommor och installationer.

Nu har man verkligen chansen att ta del av hennes stora passion och kunnande, genom att svänga inom hennes oas, Rörbäckens trädgård.



Jag önskar dig, Robin, all lycka till med ditt oerhört fina företag, som på sikt ska växa och växa.
Med dina gröna fingrar kommer det verkligen blomstra!

Vill ni svänga inom är det säkrast på helgen, då hon håller öppet lördag-söndag.


Jag köpte med mig två kassar hem, med de godaste kryddorna.
Ska visa resultatet senare!

Kram Maria

5 kommentarer:

  1. Men ååå vilken trädgårdaffär... Fågelbadet var superläcker. Vet du vad det är för märke på krukorna där det står citron,basilika osv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jannice!

      Tyvärr vet jag inte märket på krukorna, men visst var de fina?!
      Önskar dig en trevlig måndag!

      Radera
  2. Vilken härlig inspirations bomb med bilder:)

    Kram fina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara Mia!
      Så roligt när man hittar något vackert, man vill ju ta bilder på allt!
      Kram

      Radera
  3. Men åååh, tack för tipset!
    Där måste jag svänga inom när jag har vägarna förbi stan :)

    Kram Jonna

    SvaraRadera