9 december 2014

Adventsfix


Lilla Villa Vitas entré är adventsfixad.
Granriset är på plats och den långa ljusslingan likaså.
Det granris som blev över stack jag bara ner i sommarens ytterkruka av strå.
När det är många grankvistar, blir det till en hel liten gran.
Bordet nedanför är mitt lilla naturbord, med skatter från natur och skog.
Den gamla kälken fick komma fram från förrådet, trots att snön lyser med sin frånvaro.



En liten Kofi, hälsar välkommen!



Kransen hänger i en fiskelina i all sin enkelhet.
När jag köpte den hos blomsterhandlaren, köpte jag även till en stor röd rosett, som jag sätter dit till jul. Blir då som två olika kransar. En enkel grön till adventstiden och fram till jul går jag "all in" på det röda.

Önskar er en finfin tisdag!

Stor kram Maria




3 kommentarer:

  1. Så himla fint vid er entré!
    Vi ska bygga till vår till våren så SEN ser jag fram emot en mer välkomnande entré hemma hos oss. Så länge får jag göra så gott jag kan av det vi har;-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Så himla fint du har fixat det. Ni verkar bo i sånt fint hus med och all pynt du gör är verkligen så fint. Kram

    SvaraRadera