27 juni 2014

Sommarmorgon!


Sommar i trädgården. Att öppna köksdörren och det doftar sommarfräscht efter nattens dagg.
Med sällskap av humlans surrande möter jag dagen.

Det har blivit några riktigt tidiga morgnar dessa senaste veckor, då yngste sonen går på kollo. Bussen går redan klockan sju, så det har blivit lite tidigare än vanligt.
Men vad skönt det är att komma upp och vara redo innan alla andra, dagen blir så mycket längre...



Lavendelrabatt


Lavendeln samsas med Klematisen "Summersnow". Vill tacka Bitte E:son Forsberg för tipset om denna Klematissort. Den är oerhört tacksam, sköter sig själv och blommar frodigt.
Jag klipper inte ens ner den på våren, den tar fart ändå, kraftigare för varje år, precis som jag önskade, tack Bitte!


Vår loungedel


Marmorbrickan har fått flytta utomhus i sommar.
Stilleben av strandstenar och en liten fjäder, som sonen hittade på gräsmattan...
Marmorbrickorna har varit en riktig storsäljare i vår. Nu har jag endast två brickor kvar på lager.


Blad från "Hostan" blir vacker blomma i en gammal glasburk. Liknande glasburkar finns att hitta på loppisar i sommar.

Glaskupan finns på rea i min butik.


Buxbomsklot i en stor korg, som jag hittat på auktion.



Så fick jag då sällskap till slut, käre lille Kofi, min trogna vän.
Ingen är som du!


Väldigt långhårig softis, får bli en sommarklippning strax.



Önskar er en ljuvlig fredag!

Kram Maria


2 kommentarer:

  1. Din pergola alltså! Ser helt underbart ut och tack för tips om klematis är själv på jakt efter en vit och detta verkar vara ett bra val :)

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Villa Nio! Lycka till med Klematisen, jag skulle planterat samma sort även idag!
    Kram Maria

    SvaraRadera