19 september 2013

Lite nya tapeter


Att riva i gamla hus innebär ju oftast att man hittar allt möjligt.

Små efterlämningar till eftervärlden, som är så roligt att upptäcka.

Den smala dörren är original, som så mycket annat i vårt hus.
Den leder in till vårt kommande linneförråd.


Under tapeterna med små blåklockor fann vi en ny skönhet, med bård och allt.
En modell som man faktiskt kan hitta i butikerna idag.


Innan rummet blev badrum har det använts till råvind.
Här har det stickats mängder med "Extra prima grått skogarn".
Någon har gillat att samla på alla etiketter och klistrat upp dem på vinden.



En anteckning i vacker skrivstil. Kan inte riktigt tyda allt.
Något med maj månad?
Är det någon som kan läsa vad det står?

Tillägg:

Ett stort tack till Eva, som har kunnat tyda min text på väggen:

 Mont resja (Montbretia) sättes i början af maj månad
tages upp mot hösten”.
Det är lökar från en blomma som tas upp för vinterförvaring.


Tack Eva!


Jag balanserar på golvbjälklag i prima arbetsskor...

Och drömmer om när jag får sätta fötterna på detta vackra golv istället...


Nu lämnar jag byggdammet för ett tag, ska springa ut på ett riktigt långpass.
Det längsta jag någonsin gjort, håll tummarna!

Kram Maria

1 kommentar:

  1. Hej va häftigt att hitta gamla roliga minnen o rester.
    Kommer ihåg när jag va liten o mina föräldrar rev o rustade o hittade en hel hög med gamla ölburkar inne i en vägg, nåns samling :)

    Kram o lycka till
    Camilla

    SvaraRadera