1 oktober 2010

Lilla Villa Vitas lillasyster


Här kommer en liten bild på vårt nytillskott!
 De sista bitarna börjar falla på plats och trädgården runt omkring är nu klar. Vi har haft en väldigt duktig trädgårdsentreprenör, som har fixat grusade gångar, stensättning och nyrullat gräs!

I zinkbaljorna utanför tänder vi marshaller på kvällen, som ger ett så mysigt sken!

Vi har ritat huset själva och försökt få det i samma stil och i harmoni med originalet anno 1909.
Många av detaljerna från boningshuset återfinns även här på lillasyster..

Vi har haft enormt duktiga snickare, som har förstått det gamla hantverkets betydelse och förverkligat alla mina planer och ideér.

För att summera detta stora sommarprojekt, så här in i oktober månad, så har det blivit precis som jag tänkt mig, men då ska man veta att det ligger mycket tid bakom varje beslut och materialval. Vi försöker att inte göra något överilat, utan att helheten  med alla detaljer är klar, innan projektet startar!

Nu ska bara den sista elen dras, sen kan vi sätta punkt för sommarens byggprojekt, som blev så mycket mer än vad tanken var från början. men nu har jag fått ett nytt hus att trivas och mysa i!

(Har precis fått veta att vårt kök nu finns med i senaste Lantliv, men var är min tidning?)

Kram Maria

33 kommentarer:

  1. Hei Maria!
    For et vakkert hus! Elsk!
    Nydelig hage og grusgang!
    Jeg er imponert.

    Klem ♥ Jannicke

    SvaraRadera
  2. Men så fint!!!

    trevlig helg//Anna

    SvaraRadera
  3. Åh men så vackert!! Kram Petra

    SvaraRadera
  4. Oj, jag måste ha missat fler inlägg. Vad konstigt. Så mkt fint du visar, det här blev ju kanon. Förstår att ni är nöjda. Hoppas ni njuter ordentligt. Ses snart hoppas jag!!
    kram kram

    SvaraRadera
  5. Men så vackert... Kanonfint verkligen!!

    Kramiz aka

    SvaraRadera
  6. Jag säger bara...shit va fint!!!!!
    Vilket fantastiskt jobb!
    Jag blir så avundsjuk ;)
    Verkligen superfint!!

    SvaraRadera
  7. Oh bara älskar dessa fönster på systern. Så fint och du kan vara riktigt stolt över dej själv...
    Tack för tipset, ska kika i Lantliv nu, den damp ner i brevlådan idag....

    SvaraRadera
  8. Vilket vackert hus!! ...verkligen tjusigt :-)

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  9. Så vackert! Jätte fint med grusgången, zinkbaljorna och gräsmattans utforming!
    Hälsar Anna T

    SvaraRadera
  10. Så vackert ni har det. Säkert mysigt att sitta där undre kyliga höstkvällar. Grattis till att ha sluppit i tidningen.
    ~marita~

    SvaraRadera
  11. Åååå så vackert! Det syns att det är genomtänkt in i minsta detalj. Inget hafsverk detta inte. Vilken lycka att ha ett sådant hus! Jag drömmer om ett liknande men det får väl bli ett pensionärsprojekt ;)
    Kul med ert kök i Lantliv också. Har fått hem tidningen men inte hunnit ta av plasten och bläddra i den än. Får försöka göra det när jag ska lägga mig sen ikväll.

    Kraaam, Carina

    SvaraRadera
  12. Å så fint, förstår att ni är nöjda och att mycket jobb och planering ligger bakom!//kram maria

    SvaraRadera
  13. Cyklade förbi ert och såg ert nytillskott. Det är mkt vackert och passar verkligen ihop med andra huset.
    Tycker gunilla

    SvaraRadera
  14. Hej Maria! Ohhh så ljuvligt fin hon är lillasyster :-)) Underbart vackra fönster, ja allt är så himla fint. Mysigt med grusgångarna och ert plank där bakom...suck, vill ha :-) Det här var ögongodis på hög nivå. Kram Paula

    SvaraRadera
  15. Underbart fint! Både huset och trädgården!! :)

    Hälsningar Linda

    SvaraRadera
  16. Helt underbart, måste vara fantastiskat att ha ett sådant härligt litet hus!
    Njut!
    Hoppas vi sessnart igen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  17. Men herregud vad fiiiiiint!!!

    Kram Evelina

    SvaraRadera
  18. Vilket underbart fint hus.:-)
    Stina

    SvaraRadera
  19. Hej Maria!
    Åh det är heeelt underbart ert nya hus!!

    Såg ert kök i senaste Lantliv, jättefint reportage:)

    Tack för tipset om att lägga marschaller i zinkbaljor, det ska jag testa!

    Ha en bra dag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  20. Åhhh, vad fint det blev. Ser fram emot invigning...
    Kram från oss i Åhus

    SvaraRadera
  21. Hej,
    Säger bara WOW! Sååå himla vackert!!!! Det blev vekligen perfekt!
    Måste oxå tacka för tipset ang marschaller i zinkbaljor, det ska testas redan i kväll :D
    Kram Ansku

    SvaraRadera
  22. Detta var det vackraste jag sett, tror jag!!Fantastiskt!! Tack för att du delar med dig av ert fina projekt! Blir lycklig av att bara titta på bilden.
    Hoppas att ni får många mysiga stunder där!
    vänliga hälsningar Åsa

    SvaraRadera
  23. Oj, så vackert! Ser helt perfekt ut! :)

    SvaraRadera
  24. Hejssan Maeia...

    Oooh, så vackert,vackert och bara vackert!!!

    Hälsningar från Nådendal, Kirsi

    SvaraRadera
  25. Hej!
    Tack för härlig läsning på din blogg!
    Är alldeles ny i bloggvärlden och tänkte starta med en liten utlottning. Vill du vara med? - Kika in hos mig!

    Ha en fortsatt trevlig dag!
    Kramar

    SvaraRadera
  26. Jag tror jag dör, nu är mitt drömhus ännu mer mitt drömhus! Hade inte möjlighet att komma när du hade ditt hus öppet för allmänheten, kommer du ha någon mer sån dag?

    Nu har jag äntligen startat min ramverkstad här hemma i Strö, jag är så himla glad att äntligen fått börja rama lite!
    www.juniram.se

    SvaraRadera
  27. Hej Maria!!

    Så fint lillasyster blev!! Vilket jobb ni gjort.
    Repotaget i Lantliv från ert kök var super!!
    HA det bra.
    Kram Sofia i Sjöbo

    SvaraRadera
  28. Hejsan!
    Ville bara tipsa lite om en tävling på min blogg, du kanske är intresserad?
    http://saija.se/tavling-hos-mig/
    Mvh Saija

    SvaraRadera
  29. Men skoja att jag blir avis!! Vilken fin lillasyster!!!!!

    SvaraRadera
  30. genomtänkt och underbar lillasyster
    tänk att sitta med en kopp glögg nu i juletid...

    hälsningar h

    SvaraRadera