17 juli 2010

Nymålat!


Vi målar nu dörrar, fönster och pärlspont så det står härliga till!
Vårt lusthus börjar ta form och snart är det dags att börja inreda.
Jag har hittat en del gamla möbler i källaren, som följde med huset, då vi köpte det.
De har stått under lång tid i källarens mörker och de ska nu få komma fram ur sina gömmor och förgylla vårt lusthus. För mig är de riktiga skatter. Min övertygelse och känsla är att de kommer att bli rummets juveler!

Det är för tillfället lugnt här på bloggen. Jag njuter av sommar och sol tillsammans med min familj, precis som det ska vara i semestertider.

Kram på er alla och fånga dagen, den finns här bara idag!

Maria

6 kommentarer:

  1. Det är kul när man hittar fina saker, som man vet redan har en historia i huset som man bor i. Det ska bli spännande att se ert lusthus!

    SvaraRadera
  2. Natti Maria!
    Ja, tänka sig att andras "skräpkammare" kan vara guldgruvor...Många äldre har en del fint "skräp" undangömt, och vad kul att det blev kvarlämnat till ngn som ser ett andra värde i sakerna!
    Ha det gott på semestern! Jag har också börjat min!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  3. Vad kul när man hittar gamla fina saker att fixa till.

    kram

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att hitta saker i sina gömmor, kram sari

    SvaraRadera
  5. Vad gullig du är som håller utkik efter stolarna, taaaack!!!! Hoppas ni har det finfint i värmen. Ser att arbetet framskrider med lusthus och renovering och allt. Glöm inte pausa lite emellanåt ;)
    kramkram

    SvaraRadera
  6. Kul att hitta något som kan återanvändas. Slit och slängkulturen känns mer och mer galen med tanke på hur vår värld och vårt klimat förändras. Vad kul att ha det roliga "piffet" kvar, jag hoppas att du återkommer med bilder när det blir klart. Och tack för tipset på lagerbladsträd, det blev jag också lite sugen på... //kram maria

    SvaraRadera